Niektóre objawienia Maryjne
(uznane przez Kościół)
Objawienie przyniesione przez Chrystusa pisze Kosciol z wielkiej litery. Czyni tak dla odroznienia Bozego Objawienia od licznych, majacych miejsce w historii, objawien Jezusa, Maryi i swietych.
W pierwszym przypadku, zgodnie z terminem lacinskim "revelatio", mamy do czynienia z odkrywaniem i odslanianiem prawdy, w drugim zas - "apparitio" - ze stawieniem sie do pelnienia jakiegos obowiazku..
Jesli wiec mowimy, ze Maryja objawila sie dzieciom w Fatimie, to stawila sie w tym konkretnym miejscu i czasie po to, aby wypelnic jakies zadanie zlecone Jej przez Boga.
Objawienia Maryjne (odrozniane od Objawienia Bozego przymiotnikiem "prywatne") wskazuja wiec na stawienie sie Wyslanniczki z Niebios, ktora nie przynosi zadnego nowego objawienia, lecz przypomina Objawienie, jakie Bog przekazal nam w Jezusie Chrystusie. Maryja jest Sluzebnica Boga i nie mozemy rozumiec Jej objawien inaczej, jak poslugi na rzecz Ewangelii Jej Syna.
Objawienia prywatne nie wnosza nic nowego do tego, co Bog powiedzial nam w Jezusie Chrystusie. Kryterium ich prawdziwosci jest calkowita zgodnosc z Objawieniem. Krytyczna ocena objawien przez Kosciol sprawia, ze nie wszystkie uznane sa za wiarygodne. Kosciol jest bardzo ostrozny w ocenie wszelkich nadprzyrodzonych zjawisk, jednak potwierdza swym autorytetem prawdziwosc niektorych objawien i zaprasza wiernych do wsluchania sie w zawarte w nich oredzie.
"Nie nalezy sie juz spodziewac zadnego nowego objawienia publicznego przed chwalebnym ukazaniem sie Pana naszego, Jezusa Chrystusa." (KKK 66)
Przy opracowywaniu niniejszych objawien korzystalem (chyba, ze zaznaczylem inaczej) z materialow autorstwa p. Wincentego £aszewskiego zamieszczanych w Naszym Dzienniku.